UPDATE Corona: Nieuwe regels vanaf Zaterdag 15 januari 2022

door: namens de corona coördinatoren Ciska Lauffer & Koen Montijn

De Rijksoverheid maakte vrijdagavond 14 januari bekend dat binnen sporten vanaf zaterdag 15 januari weer is mogelijk is. Het spelen van partijvorm binnen de eigen club is toegestaan. Het coronatoegangsbewijs blijft vanaf 18 jaar verplicht. Publiek is tijdens de trainingen niet toegestaan

Doordeweeks wordt er volgens het normale trainingsschema getraind, weer op de eigen vaste tijden. Via de trainer wordt er gecommuniceerd hoe de zaterdagen worden ingevuld, op welke tijden er eventueel getraind gaat worden. De selectie start op zaterdag 15 januari. Senioren 3, 4, recreanten en alle jeugdteams starten vanaf dinsdag 18 januari.

De competitie wordt momenteel nog niet hervat. De competitie van de Korfbal League loopt echter nog steeds door en is wekelijks te volgen via livestreams.

Mochten er vragen zijn dan horen wij dit graag.

De algemene richtlijnen, gebaseerd op de landelijke maatregelen:

• Heb je corona gerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Schud geen handen;
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht;

De regels

• Voor iedereen vanaf 18 jaar is bij KV Apollo scannen van het CTB (CoronatoegangsBewijs) verplicht om deel te nemen aan trainingen en/of wedstrijden.
  • Iedereen boven de 13 jaar dient in de sporthallen, wanneer er niet gesport wordt, een mondkapje te dragen.
  • Bij het scannen van het CTB wordt ook het identiteitsbewijs gecontroleerd.
  • Personen die met een (vrijwilligers) functie aanwezig moeten zijn op de vereniging, zijn van deze verplichting uitgezonderd. Het gaat dan om trainers en coaches (uit en thuis club), scheidsrechters, alle noodzakelijk aanwezige vrijwilligers (zaal commissaris en klok bediendes) die hun taak komen uitvoeren op de vereniging.
  • Publiek is niet welkom bij de trainingen. Ouders die hun kinderen komen halen of brengen blijven buiten de sporthal.